Here is my prayer request. I will be doing the sermon at Our Saviour's Lutheran Church LCMC/NWD in Burien WA (http://www.embark.to/oslc) on Sunday 1 October 2006 at 09:30am. For those who live in Washington and are able to attend, I would appreciate your coming, if just to laugh at me. Either way, I would definately appreciate your prayers as I am hoping to begin to find the path that God has chosen for me. Thank You all.
<br>
<br>Pax,
<br>Christopher Rose
<br>
<br>Note: 
<br>
<br>Here is the sermon (Scriptures are: James 5:13-20; Mark 9:38-50)
<br>
<br>Bordeaux the Baptist
<br>
<br> Bordeaux, a Cajun highlander, from Rapids Parish in central Louisiana,
<br>was an older, single gentleman, who was born and raised a Baptist, living in
<br>Southern Louisiana. Each Friday night after work, he would fire up his outdoor
<br>grill and cook a venison steak. Now, all of Boudreaux's neighbors were
<br>Catholic and since it was Lent, they were forbidden from eating meat on
<br>Fridays. The delicious aroma from the grilled venison steaks were causing
<br>such a problem for the Catholic faithful that they finally talked to their
<br>priest. The priest came to visit Bordeaux, and suggested that Boudreaux
<br>convert to Catholicism.
<br>
<br> After several classes and much study, Bordeaux attended Mass, and as
<br>the priest sprinkled holy water over him, he said, "You were born as a Baptist
<br>and raised as a Baptist, but now you are Catholic."
<br>
<br>   Bordeaux's neighbors were greatly relieved, until Friday night arrived,
<br>and the wonderful aroma of grilled venison filled the neighborhood. The
<br>priest was called immediately by the neighbors and, as he rushed into
<br>Bordeaux's yard, clutching a rosary and prepared to scold him, he stopped
<br>in amazement and watched.  There stood Bordeaux, clutching a small bottle
<br>of water which he carefully sprinkled over the grilling meat, and chanted: "You wuz born a deer, and you wuz raised a deer, but now you a catfish."
<br>
<br>      Prayer is something that we are called to do and yet so frequently fail. In today's reading from James, there are seven references to praying and prayer. Amongst, those things mentioned to pray about are those that are sick or suffering. Likewise prayer for healing should accompany confession of sin.
<br>      In our lesson from Mark's gospel, we read of a man that was casting out demons in Jesus' name. The reaction of the disciples was to forbid the man from doing so, because he didn't follow them. However, Jesus rebuked the disciples and told them plainly that anyone that wasn't against them was for them. Jesus also made it clear that nobody can do a miracle in his name and then turn around and speak evil of him.
<br>      Looking at the two lessons together, there are a few things here we could learn. Perhaps the most important is that we should pray frequently and fervently. Likewise, we should not forbid somebody from praying for us or otherwise doing good in Jesus name. That includes praying for somebody or somebody praying for you from another denomination.
<br>      If we are truly Christians, we are committed to Christ and his teachings, bound unto him by God's Holy Spirit through his sacrifice upon cross. This means that we should not seek to the divide the church, but to pray for it.  To pray for its growth and healing.
<br>      This also means that we need to forget about those things that divide the church. Too often the church becomes divided because we forget what is truly important. That is Christ. For us, these is through the ministry of word and sacrament. It is through the preaching of the word of God and through the sacraments that Christ is made known to us. Any else, be it a building or a bishop, is nothing. It is only when we seek Christ and to live for him that we are truly being Christians.
<br>      Sadly, my sermon has need to end here. True commitment to Christ is found in unity, not division. As long as the Christian church remains divided, factions of us versus them, legalism versus grace, this sermon can never be complete. We need to learn to look beyond denominational differences and learn to see Christ in those who attend other churches. Indeed, the Book of Concord is not a "Lutheran" book so much as it is a "Christian" book. We must first be Christians, then Lutherans, or neither will mean anything.
<br>
<br>Prayer:
<br>      Father God, forgive us in our failing to see you and your son in those who are not of our congregations. Teach us to rightly see and know when and where your word is properly spoken and your sacraments are properly administered. Teach us to love you with our whole heart and our neighbor as ourselves.
<br>
<br>In Jesus Name,
<br>Amen
<br>      
<br>
<br>
<br>P.S. Next week, I'm doing a sermon on marriage. Talk about a hot topic. Those scriptures are Genesis 2:18-24; Mark 10:2-16.<br><br><br><font color=# style='font-size: 9pt;'>Linux Counter User: #350477
<br>http://www.counter.li.org</font>